Retourneren
Herroepingsrecht
Heeft u per ongeluk het verkeerde product besteld? Of blijkt het product toch niet te zijn wat u dacht? Dat kan natuurlijk gebeuren. U heeft het recht om binnen 14 dagen en zonder opgaaf van een reden uw bestelling te annuleren dan wel uw geleverde bestelling bij ons retour te melden. Dit kunt u doen door op de groene knop ‘retourmelding aanvragen’ te klikken. U logt vervolgens in op uw account en doorloopt onze retourprocedure.
Producten die niet retour genomen kunnen worden:
Helaas kunnen niet alle producten retour genomen worden. De producten zijn vaak na openen of gebruik niet meer geschikt voor verdere verkoop, waardoor uw recht op retour vervalt. Bij ons gaat dit om de volgende producten:
> Inktcartridges, software, tonercartridges, verzegelde producten als ook computerapparatuur en printers waarvan de verpakking is geopend of toebehoren zijn geïnstalleerd.
> Producten die gemonteerd, geprogrammeerd en gedemonteerd (bureaustoelen, kantoormeubilair, kassa’s) worden en niet in de originele verpakking kunnen worden terug verpakt.
> Artikelen in blisterverpakking waarvan de verpakking geopend is.
> Artikelen die om hygiënische reden niet geruild kunnen worden, zoals, maar niet uitsluitend, koffiemokken, thermoskannen, etc.
> Artikelen waarvan de verpakking, of het product zelf, op een dusdanige manier is beschadigd en/of incompleet is waardoor deze niet meer als nieuw zijn te verkopen.
> Producten die speciaal voor u worden aangemaakt, bedrukt dan wel speciaal voor u worden besteld of samengesteld.
> Artikelen met een beperkte houdbaarheidsdatum indien deze niet meer langer is dan minimaal 6 maanden.
Terugzenden van uw retour gemelde artikelen
Wanneer u de aangemelde artikelen retour stuurt, dient u deze degelijk en in originele verpakking te verpakken. Dit betekent dat u niet op de doos mag schrijven en/of etiketten of stickers op de doos mag plakken. Het product dient weer zo goed als nieuw te zijn. Indien u hier niet aan voldoet, kunnen wij een volledige creditering van uw aankoopbedrag niet garanderen.
Tip: Indien u niet beschikt over professioneel inpakmateriaal, kunt u het artikel inpakken in een plastictas, boterhamzakje, vuilniszak of iets dergelijks. Hierdoor kunt u het verzendetiket gewoon met tape, plakband of iets anders op het plastic plakken zonder dat u de doos beschadigt. Heeft u geen doos in huis? Deze kunt u vaak gratis meenemen bij de supermarkt.
Zelf retour sturen
U stuurt uw retourzending gefrankeerd naar de Einsteinstraat 5, 3281NJ te Numansdorp, voorzien van het ingevulde retourformulier en een kopie van de factuur met een door u zelf gekozen vervoerder. De kosten bedragen, afhankelijk van het gewicht en het formaat tussen € 7,50 en € 35,00 per zending en komen voor uw rekening.
Uw retourzending laten ophalen
Indien u wenst dat wij de retournering voor u regelen bedragen de kosten minimaal € 12,50 per zending, eveneens afhankelijk van het formaat. Dit bedrag wordt van het terug te storten bedrag in mindering gebracht. De exacte kosten worden in overleg met onze klantenservice bepaald en overeengekomen.
Wanneer wij een afhaalopdracht af spreken, dient u op de overeengekomen ophaaldag aanwezig te zijn om de zending aan de door ons geregelde vervoerder te overhandigen. Bij niet thuis vervalt de afhaalopdracht en kunnen wij uw retourzending niet verder behandelen. De retourzending beschouwen wij dan als afgehandeld.
Afhandeling en creditering
Na ontvangst van uw retourzending wordt de zending beoordeelt en wordt er vastgesteld of deze voldoet aan de eerder gestelde voorwaarden. Hierna gaan wij over tot verdere afhandeling.
U ontvangt van ons via de e-mail een creditnota en de financiële afhandeling wordt binnen 14 dagen met u afgerond met inachtneming van de gemaakte afspraken. Indien uw zending met betaling achteraf is geregeld kunt u de gezonden factuur en de gezonden creditnota met elkaar verrekenen.
Als uw retourzending niet voldoet aan de bovenstaande vermelde voorwaarden kunnen wij niet tot terugbetaling (creditering) overgaan en zullen wij u hiervan per e-mail op de hoogte stellen.
Defecten en garanties
Defecten en garantie gevallen worden via andere procedures en bepalingen behandeld en gaan niet via de retourmelding. Neem in geval van een defect of aanspraak op garantie contact op met de afdeling klantenservice en kijk op de service- en garantiepagina.